JATO Dynamics-ის მონაცემების თანახმად, ევროპის ახალი ავტომობილების ბაზარი (28 ქვეყანა) მაისში წინა წელთან შედარებით 2.5%-ით გაიზარდა და 1,107,517 ერთეული გაიყიდა. ამგვარად, წლიური მაჩვენებელი მხოლოდ 0.1%-ით გაიზარდა და 5,575,198 ერთეული შეადგინა. ადგილობრივი ასოციაციის, ACEA-ს მონაცემებით, ბაზარი თვის განმავლობაში 1,113,194 ერთეულით (+1.9%) და წლის დასაწყისიდან 5,572,458 ერთეულით (+0.1%) გამოირჩევა. 5 ძირითად ბაზარს შორის ესპანეთი საუკეთესო შედეგით გამოირჩევა +18.6%-ით, დანარჩენი ოთხი კი ბაზრის ზრდის ტემპს ჩამორჩება: დიდი ბრიტანეთის ზრდა 1.6%-ია, გერმანიის ზრდა 1.2%-ია, ხოლო იტალიის -0.1%-იანი კლება, თუმცა საფრანგეთის ბაზრის ზრდის ტემპი - -12.3%-ია. რაც შეეხება სხვა ბაზრებს, ისლანდიის ზრდა 49.6%-ია, ლიეტუვის - 43.8%-ით, ნორვეგიის - 39.1%-ით, ლატვიის - 27.8%-ით და დანიის - 23.3%-ით. მეორე მხრივ, რუმინეთი -32.7%-ით დაეცა, ესტონეთი -25.9%-ით, ფინეთი -12%-ით და ბელგია -11.7%-ით. 2024 წლის მაისში მსუბუქი ავტომობილების გაყიდვები 28%-ით გაიზარდა და 194,300-ს მიაღწია, წილი კი 17.5%-ია, გასული წლის 14%-თან შედარებით, ხოლო PHEV-ების გაყიდვები 31%-ით გაიზარდა და 108,878-ს მიაღწია, წილი კი 9.8%-ია, გასული წლის 6.8%-თან შედარებით. ACEA ბაზრების მიხედვით დეტალურ ინფორმაციას გვაწვდის. ამ პატარა თამაშში და მსუბუქი ავტომობილების შემთხვევაში, გერმანია მოცულობით ყველაზე დიდი ბაზარია, გაყიდვებით 44.9%-ით გაიზარდა და 43,060-ს მიაღწია და წილი 18%-ია, შემდეგ მოდის დიდი ბრიტანეთი +25.8%-ით, 32,738-ით და წილი 21.8%-ით. საფრანგეთი სრულიად საპირისპირო მიმართულებით მიდის: BEV-ების გაყიდვები 18.7%-ით შემცირდა 19,414-მდე და 15.7%-იან წილს მიაღწია, ნორვეგია 69.6%-ით გაიზარდა 13,384-მდე და 93.9%-იან წილს მიაღწია, ბელგია 8.9%-ით გაიზარდა 11,347-მდე და 33%-იან წილს მიაღწია, დანია 51.4%-ით გაიზარდა 10,949-მდე და 61%-იან წილს მიაღწია, ხოლო ნიდერლანდები 8.2%-ით გაიზარდა 10,459-მდე და 34.6%-იან წილს მიაღწია.
AF
Auto
an